donderdag 24 december 2009

Uitslag gemeenteraadsverkiezingen onjuist

Het bestuur van D’66 afdeling Venlo is van mening dat de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen onjuist is. Concreet zijn er voor het bestuur van D'66 voldoende aanwijzingen dat er bij het tellen van de stemmen fouten zijn gemaakt. Hertelling heeft echter geen zin. D’66 zal daarop dan ook niet aandringen. Er zijn namelijk geen aanwijzingen dat er zoveel fouten gemaakt zijn bij het tellen van de stemmen dat daardoor kandidaten ten onrechte niet, op basis van voorkeursstemmen, verkozen zijn.

Het bestuur betreurt het dat er aanwijsbaar fouten zijn gemaakt en dat daardoor mensen zijn benadeelt of negatief in de publiciteit zijn gekomen.

‘Al onze kandidaten hebben zich ingespannen om een goed resultaat te behalen tijdens deze verkiezingen. Het is dan jammer dat je dat, zoals in het geval van onze kandidaat Ali Oruc, niet geheel terugziet in de uitslag’, aldus de voorzitter Han Stoffels. ‘ Dit levert een hoop onnodige teleurstelling en frustratie op. Zo is ook onze nummer 8 van de lijst, Bjorn Cleophas, geheel ten onrechte negatief in het nieuws gekomen. Maar nu richten we onze blik op de toekomst en willen we ons met onze nieuwe raadsleden inzetten voor Venlo.'