zaterdag 1 augustus 2020

Traject naar laadpaal elektrische auto duurt té lang

In de gemeente Venlo is er een streeftermijn van 16 weken voor het plaatsen van een laadpaal voor een elektrische auto. In de realiteit duurt het echter eerder een half jaar voordat deze er staat en gebruikt kan worden. Dit hele proces moet sneller kunnen, stelt fractieondersteuner Remy Maessen (D66) in een eerste reactie op het uitgebreide artikel over het onderzoek naar laadpalen in de gemeente door Omroep Venlo. Het hele artikel kunt u hier lezen.

“Meer en meer mensen overwegen de aanschaf van een elektrische auto. Dit is een geweldige ontwikkeling. Elektrische auto’s kunnen een grote bijdrage leveren in het omlaag brengen van onze totale CO2-uitstoot. Dit is goed en belangrijk om klimaatverandering tegen te gaan. Sommigen kiezen toch maar voor een auto met een benzine- of een dieselmotor, omdat ze vrezen voor een gebrek aan laadpalen (ook wel laadangst genoemd). Anderen doen dit omdat het plaatsen van een laadpaal in de buurt een lastig, langdradig en daarmee tijdrovend proces is. Dit alles moet sneller en beter!”

D66 verwacht van de gemeente Venlo dat ze dit proces sneller en minder ingewikkeld gaat maken. D66 gaat vragen opstellen waarmee het college tijdens de eerstvolgende raadsvergadering bevraagd zal worden.

D66 wil meer elektrische auto’s en laadpalen in de strijd tegen klimaatverandering, ook in de gemeente Venlo!