Cultuurstad

Venlo is een culturele hotspot in Noord-Limburg en het brede culturele aanbod is van grote waarde. Lokale initiatieven brengen cultuur naar de inwoner, en D66 Venlo stimuleert het organiseren van dit soort evenementen. We moeten datgene wat we hebben koesteren, zoals het Volkstheater Frans Boermans, De Venlose Revue, Nieuwe Scene en nog veel meer. Ook unieke zaken als de jaarlijkse musical van Valuas, Mercato Mundial, de Passiespelen in Tegelen en het Scrooge Festival in Arcen zijn duidelijke voorbeelden van wat Venlo te bieden heeft op cultureel vlak.

Daarnaast dragen evenementen als Vastelaovend, de Zomerparkfeesten en Lekker Venlo bij aan onze gedeelde Venlose, Limburgse en Nederlandse identiteit. Deze zijn een verrijking voor de gemeente. Groot-culturele instellingen als de Maaspoort en Poppodium Grenswerk moeten voorstellingen, concerten en exposities kunnen bieden die van een middelgrote stad als Venlo verwacht mogen worden. Het nieuwe Museum van Bommel van Dam heeft bovendien de potentie om een pareltje te worden.