Rutger Gielen

Bestuurslid Communicatie

47 jaar

Tegelen

Rutger is sinds 2010 bestuurslid van D66 Venlo. Hij is verantwoordelijk voor de communicatie. Tevens vervult hij de rol van campagneleider in verkiezingstijd. Hij is geboren en getogen in Steyl en heeft onder meer HBO Commerciële Economie gestudeerd aan de Fontys Hogeschool in Venlo. Rutger is Manager Europe bij het Engelse Rhino Products, actief in de automotive. Hij woont samen met Kim in Tegelen en heeft 2 jongens, Caspar (2009) en Lucas (2010).

Waarom politiek actief?
Ik geloof dat politiek de verbindende factor moet zijn in een gemeenschap. Helaas is dat in de praktijk vaak anders waar bij besluitvormingen andere belangen de overhand nemen. De inwoners en lokale ondernemers hebben vaak het nakijken. De politiek moet dichter bij de inwoners staan en de inwoners moeten meer invloed hebben op deze besluitvormingen. Deze verandering kun je aan de zijlijn met toenemende ergernis afwachten of je kunt je inzetten om ze te verwezenlijken. Als ondernemer geloof ik in het laatste.

Waarom D66?
D66 staat voor een dynamische en open samenleving. Er is een belangrijke rol weggelegd voor de kracht van het individu, actief meedenken en meepraten over onze eigen toekomst. Een kleine efficiënte overheid faciliteert dit en is er voor de inwoners, niet andersom. Maar dat betekent ook dat mensen veel zaken zelf kunnen regelen. En diegene die dat nu even niet kan, die helpen we totdat het wel weer lukt. Deel de welvaart en beloon prestatie. Lokale innovaties moeten worden gestimuleerd en zeker in een grensregio moeten we nog meer internationaal handelen en doen.

Pragmatisch, doortastend, verbindend en vernieuwend. Dat zijn voor mij de redenen waarom ik me bij D66 thuis voel.

Meer van Rutger Gielen