woensdag 19 augustus 2020

Masterclass: jongeren in de politiek

CDA Venlo en D66 Venlo slaan de handen ineen! In navolging van eerdere edities zal het CDA Venlo, dit keer samen met D66 Venlo, een aantal masterclasses organiseren over de politiek.

In de reeks van 5-6 masterclasses wordt er geprobeerd om de interesse van jongeren in de politiek te wekken, en ze meer te betrekken bij de publieke besluitvorming. Onderwerpen als lokale, provinciale en nationale politiek komen aan bod, maar er zal ook gepraat worden over de rol van de media in de politiek, debattechnieken en Europese samenwerking.

‘Jongeren beter betrekken’

CDA-fractievoorzitter Tom Verhaegh: “Als een van de jongere leden van de gemeenteraad zie ik dat de politiek weinig jongeren in de gemeente weet te bereiken. Dit is niet goed, wij als raad moeten eigenlijk een afspiegeling zijn van de samenleving. We hopen met deze masterclass jongeren in de gemeente te laten zien wat de politiek doet, en hoe ze daar invloed op kunnen uitoefenen.”

Fractielid Remy Maessen (D66) voegt toe: “We moeten jongeren veel beter betrekken bij de politiek. Het gaat immers over hun toekomst. Daarom zijn we blij dat we samen met het CDA optrekken om deze avonden gaan organiseren. We geloven dat we een interessante groep van sprekers hebben samengesteld, die vanuit verschillende invalshoeken de deelnemers veel kunnen leren over alle lagen van de politiek.”

Aanmelden kan vanaf nu

De reeks begint op dinsdag 15 september (Prinsjesdag), en de masterclasses zullen maandelijks plaatsvinden. Omdat tijdens de avonden de coronamaatregelen uiteraard straks worden nageleefd, is het aantal plekken beperkt.

Masterclasses Venlo

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.